.sidebar ul li { list-style: disc url(http://www.blogblog.com/moto_ms/diamond.gif) inside; vertical-align: top; padding: 0; margin: 0; } .widget-content { margin-top: 0.5em; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-datablock { margin-top: 3px; margin-right: 0; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; line-height: 140%; } .profile-textblock { margin-left: 0; } .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 10px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; border:4px solid #e8b; } #comments { border: 0; border-top: 1px dashed #eed; margin-top: 10px; margin-right: 0; margin-bottom: 0; margin-left: 0; padding: 0; } #comments h4 { margin-top: 10px; font-weight: normal; font-style: italic; text-transform: uppercase; letter-spacing: 1px; } #comments dl dt { font-weight: bold; font-style: italic; margin-top: 35px; padding-top: 1px; padding-right: 0; padding-bottom: 0; padding-left: 18px; background: transparent url(http://www.blogblog.com/moto_ms/commentbug.gif) top left no-repeat; } #comments dl dd { padding: 0; margin: 0; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /** Page structure tweaks for layout editor wireframe */ body#layout #outer-wrapper { padding-top: 0; } body#layout #header, body#layout #content-wrapper, body#layout #footer { padding: 0; } -->

01 maj 2009

Valborg - 1 maj...

Brasan tändes, smällarna small, ungdomarna söp, minnet försvann...
Allt detta ståhej för att fira valborg eller är det majs ankomst? Seriöst är det nån som faktiskt vet vad det är man firar?

Jag tog mig friheten att söka upp lite info på wikipedia för att kunna informera er mina vänner. haha:)

Valborg kan man tydligen fira av tre anledningar:
1. Du följer hednisk tradition och firar en högtid tillägnad de döda.
2. Du firar en kristen högtid, just för att religionen säger det.
3. Du firar "ut med det gamla, in med det nya"

Hm... de va inte alls så spännande som jag föreställt mig!

Första maj firar vi arbetarrörelsens högtidsdag, spännande va!
Arbetarrörelsen styrs av sossarna... med andra ord så firar vi dem.... ingen politik nu men...seriöst? är dom verkligen värda en helgdag?
Undrar om de arbetslösa oxå har en högtidsdag?


Ursch... känner att detta inlägg är det absolut tråkigaste jag skrivit... men roligare än så här blir de inte..Är inte alls på humör idag, så jag borde besparat er detta,haha.

Får bli nya tag imorn, då ska jag ha nåt roligt att berätta!:)
Ha en bra natt hörrni!

Ciao!

0 kommentarer: